L’objectiu d’avui és fer difusió d’un necessitat urgent de l’economia catalana. Necessitem que adjudiquin el Corredor del Mediterrani Ferroviari.
La Logística esta esdevenint cada dia una partida de cost més important per a les empreses. En l’automobil el cost logístic supera al d’ensamblatge. Per això la logística hauria de deixar de considerar - se un servei i passar a ser un pas més del procés de producció o operacions. L’interès que desperta la logística no està a l’altura de la repercussió que té en el cost total final unitari.
En aquest sentit Catalunya té a favor que es troba al centre, ben colocat geogràficament. A un costat tenim Europa i a l’altre tenim els vaixells que arriben d’Asia. L’increment del preu del petroli, que es comença a parlar de 200$/barril, només es pot combatre amb l’intermodalitat. Els polítics no poden decidir segons els consells de 4 o 6 amics més o menys influents, han de decidir amb criteris professionals.
Els arguments per aconseguir el Corredor del Mediterrani enfront d’altres opcions com el Corredor Central o Atlàntic és que l’eix del Mediterrani genera el 40% del PIB nacional, i el 80% de les exportacions cap a Europa. Es tracta d’una obra de més de 40.000MM/€ dels quals la UE en pagarà el 20%. Això farà de motor de dinamització del territori, i la decisió sembla que es prendrà aquest mes de juny.
En contra tenim la radialitat perpètua que sempre ha mogut les decisions polítiques a Madrid. Espero que a aquestes alçades de 2011, quan ja ens han empobrit tant, i ens han robat tant, entenguin que no poden acabar d’abandonar-nos o l’asfixia serà tan gran que morirem i es quedaran sense una bona màquina de generar ingressos. Els empresaris i treballadors que estem dia a dia implicats en les infraestructures, hem de fer ressò d’aquesta reivindicació urgentment per tal que aquesta obra es faci aquí i ràpidament.