jueves, 17 de octubre de 2013

Resum Llibre Innovació de Carlos Domingo


Innovació = invenció + comercialització
Innovació no es pot sistematitzar en un Excel, si bé cal acotar el risc, la inversió i els terminis, no hem de centrar-nos en el retorn des del primer dia. Muntar un chiringuito és emprenedor però no és innovador. Innovar pot fer-se creant un mercat nou (sol requerir molta inversió), o incrementalment (treure noves versions), o en Costos (outsourcing, offshoring etc per alliberar inversions).
Liderar un projecte potent requereix innovació. Tothom sap de la importància de la innovació però quasi ningú en fa, o no ho fem bé. Innovar tecnològicament és quelcom molt nou, no té massa historia i per això no se’n sap gaire. Hem de conceptualitzar la innovació: què pretenc? Com ho faré? Com ho vendré? Serà escalable? ...
Seguin t la teoria de les 10.000 hores, segons la qual tot allò a què li dediques 10.000 hores ets bo i domines allò, innovant també cal aquest llarg entrenament, per acabar sent bon observador, profunditzant en la naturalesa de les coses, experimentant les bé i finalment trasladar-les al mercat eficientment.
Innovar en una gran empresa és bo perquè hi ha més recursos però dolent perquè hi ha jerarquies que diuen NO a segons què. Innovar en una PIME és dolent perquè hi ha menys recursos però bo perquè es té més llibertat. Posem-nos-hi el més abans possible, doncs tard o d'hora serà una necessitat total!