Avui la paraula
emprenedor està en boca de tothom, i conseqüentment ja no vol dir res, cal
superar-la o correm el risc de moure’ns en un discurs buit de contingut. A
octubre de 2013 el jove empresari ha de centrar els seus esforços en la
innovació. Si enlloc de buscar un projecte que funcioni a l’estranger per
portar-lo al nostre mercat, pensem en alguna necessitat insatisfeta, potser
descobrim un producte-servei, o potser podem canviar l’ús a un producte per utilitzar-lo
per altres funcions…
Així la creació
no seria efímera, amb creativitat és més probable persistir en el temps i no
només això sinó que créixer és un procés natural i necessari per estendre-ho
arreu. Després de veure la pel.lícula de Steve Jobs, només queden ganes de
pensar i pensar noves maneres de fer les coses. Sense anar a Silicon Valley, l’ex
conseller delegat de Desigual també és un bon model, va arribar a l’empresa
facturant 8 milions i al cap de deu anys la va deixar facturant 700, i a més petita escala també hi ha bons models de gestió, només cal buscar-los. viernes, 11 de octubre de 2013
Entrepreneus are Key to Spain's Future
Amb un atur que
supera el 26% de la població activa, el país necessita accions que el
treguin del pou on s’ha ficat els darrers anys. Per canviar la situació cal
canviar l’entorn, les dinàmiques, les notícies, les converses de la gent, etc.
Les escoles de negocis tenen un rol important aquí ja que poden fer
conferències, programes, i actes adreçats a fomentar la creació d’empreses i
fer-ho en un entorn d’optimisme i d’internacionalitat. Animant a prendre riscos
i a tenir iniciativa es pot fomentar l’aparició d’empreses de diversos sectors,
no cal que el 100% de nous projectes siguin aplicacions per a dispositius, es
pot pensar en l’economia tradicional.